در این صفحه به بررسی شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس و همچنین هزینه اقامت قبرس و کلیه موارد مربوطه از صفر تا صد خواهیم پرداخت. در حال حاضر شرایط اقامت قبرس شمالی و اشکال و روش های مهاجرت به قبرس شامل موارد زیر می باشد:

خرید خانه با خرید ملک

مهاجرت از طریق راه اندازی کسب و کار

مهاجرت تحصیلی به قبرس

اخذ ویزا با پیشنهاد شغلی

با خرید ملک به قبرس مهاجرت کنید

برای کسانی که قصد زندگی در قبرس را دارند، خرید ملک معقول ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های زیادی برای فروش و شرایط پرداخت بسیار مناسب وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که مصالح ساخت خانه را خودتان انتخاب کنید و اقساط بلند مدت بدون بهره تا 84 ماه برای پرداخت داشته باشید.

تنوع املاک از واحدهای استودیویی (بدون اتاق) تا ساختمان‌های ساحلی بسیار مجلل با قیمت حداقل یک سوم سایر کشورهای مدیترانه‌ای یکی از جاذبه‌هایی است که بسیاری از مردم را از کشورهای شمال اروپا و کشورهایی که بلندگوهای روس‌ها به آنجا نقل مکان کرده‌اند، سوق داده است. . در قبرس شمالی برای خرید املاک و مستغلات. .

اساساً، با خرید ملک، هزینه اقامت را پرداخت کرده اید و یک اقامتگاه خانوادگی قبرس خریداری کرده اید. علاوه بر این، شما سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و می توانید رشد سالانه سرمایه گذاری خود را با افزایش قیمت ملک از 10 تا 30 درصد در سال در نقاط مختلف قبرس مشاهده کنید. به علاوه، با تبدیل ریال به پوند، برنده واقعی معامله هستید.

خرید، فروش و ثبت املاک و مستغلات در قبرس شمالی euromy.info به پوند انگلیس انجام می شود و این تضمینی قوی برای محافظت از سرمایه شما به ارز ارزشمند انگلیس است. اساساً تفاوت اصلی خرید ملک در قبرس و ترکیه یکسان است. زیرا در ترکیه خرید شما معمولا به دلار و مدارک ثبت نام به لیر ترکیه می باشد. البته ملک قبرس در مقایسه با ترکیه دارای مزایای بسیار دیگری نیز می باشد که در جدول زیر به آن می پردازیم:


تفاوت قبرس شمالی و ترکیه از نظر خرید ملک

خرید در ترکیه، خرید در قبرس شمالی

خرید به دلار – ثبت اسناد به لیر، خرید و فروش – اجاره و ثبت اسناد به واحد پول رایج پوند انگلیس.

فروش دارایی به خارجی ها و فروش به ترک ها یا نهادهای دولتی به قیمت نصف لیر ترکیه با قیمت مصوب دولت مجاز نیست. قیمت ها بین خریداران و فروشندگان توافقی است و دولت در تعیین قیمت ها دخالتی ندارد. و هیچ محدودیتی در تعداد معاملات هر دارایی برای همه ملیت ها وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و کشورهای جنگ زده مجاز به سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند. همچنین محدودیت های زیادی برای اسرائیل اعمال شده است. ).

مجوز فروش پس از حداقل سه سال (فقط املاک تمام شده) مجوز فروش متعدد حتی برای املاک پیش خرید شده و ناتمام

اقامت در ملک فقط با مبلغ مشخصی برای اقامت در ملک بدون توجه به قیمت (البته تعداد تخت ها باید متناسب با تعداد اعضای خانواده باشد)

برای زندگی در زمین ملک در برخی از قسمت های ملک در هر نقطه از قبرس، خارجی ها می توانند در آنجا زندگی کنند (توجه داشته باشید که املاک نزدیک نیروهای نظامی و مناطق امنیتی بدون اوراق و قرارداد به مردم فروخته می شود. اما آنها این کار را نمی کنند. جایی برای زندگی داشته باشید. مشکل).

معمولاً شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که مبلغ کامل پرداخت نشود نمی توانید برای اقامت اقدام کنید. علاوه بر این، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک، برای اجازه اقامت اقدام کنید (این درصد در قوانین جدید قبرس شمالی از سال 2024 بیشتر خواهد بود).

قیمت ملک (به لیر) افزایش چندانی ندارد، افزایش قیمت ملک (به پوند انگلیس) از 10 به 30 درصد در سال.

مالیات بین 15 تا 40 درصد، فقط 5 درصد مالیات و فقط یک بار

خرید اعیان، خرید زمین توسط اشراف و بخشهای مساوی از شهروندان قبرس

چه نوع افرادی با خرید ملک زندگی می کنند؟

پرسونای خریدار و زیر مجموعه ها.

زیرمجموعه های مشتریان فردی عبارتند از:

• فرو

در سن هجده سالگی (اتوماتیک)

کودکان بالای 18 سال باید جداگانه به پلیس مهاجرت (دختران بدون محدودیت سنی و پسران تا 25 سال) مراجعه کنند.

• همتایان خریدار

توجه داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید برابر با تعداد افراد باشد. و با توجه به تجربه ما در امور سرمایه گذاری و مسکونی، توصیه ما خرید دو ملک مجزا برای افرادی است که می خواهند محل زندگی والدین خود را نیز داشته باشند.

شما می توانید یک ملک جداگانه (حتی به صورت استودیو، یعنی یک واحد بدون اتاق خواب) بخرید تا والدینتان یک مکان دائمی برای زندگی داشته باشند، یا باید اتاق خواب های بیشتری به خانه خود اضافه کنید که به صرفه نیست. ثروتمند برای . با تو.

آیا خواهر و برادر می توانند در آپارتمان زندگی کنند؟

اگر مجرد باشند (فقط 2 نفر) می توانند بمانند توجه داشته باشید که تعداد زیادی از افراد می توانند در شراکت شریک باشند اما قوانین اخذ اقامت با مذاکره شراکت متفاوت است. طبق قانون مهاجرت، تنها یک خانواده (مالک و زیر مجموعه) می توانند از طریق هر دو ملک یا دو خواهر و برادر اقامت کنند.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی املاک و مستغلات بخرند؟

همه افراد به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند. پس از اینکه این افراد گذرنامه معتبر کشور مبدا خود را که کمتر از یک ماه از عمر آن می گذرد به پلیس ارائه کردند، پلیس قبرس شمالی سوابق کیفری این افراد را از طریق اینترپل پیگیری می کند و در صورت نداشتن سابقه کیفری می تواند. درخواست سند

ذکر این نکته ضروری است که در قوانین جدید قبرس شمالی برای سال 2024، محدودیت های زیادی برای افراد دارای تابعیت اسرائیل نیز اعمال خواهد شد.

آیا در هنگام خرید ملک می توان اقامت دائم گرفت؟

هر کسی که دارای ملک در قبرس شمالی باشد می تواند برای اقامت اقدام کند. اقامت در سه سال اول دو سال و از سال سوم تا پنجم است و از سال پنجم در صورت داشتن شرایط زیر می تواند به اقامت دائم تبدیل شود:

شما باید منابع مالی را برای یک سال، دو سال و پنج سال فراهم کنید (در حال حاضر 20000 دلار برای ملک پیش خرید شده و 15000 دلار برای ملک برنامه ریزی شده در هر سال اقامت). شرط اقامت پنج ساله این است که ملکی به ارزش بیش از 125000 پوند داشته باشید و بیش از 6 هفته در سال قبرس را ترک نکرده باشید (در 5 سال گذشته). اگر قصد سفر دارید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید، باید سالی یک بار یا هر دو سال یکبار مجوز اقامت خود را تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

• ارائه آدرس رسمی محل سکونت (اجاره ملک پیش خرید شده، تضمین ملک خریداری شده).

معاینه پزشکی که عدم وجود بیماری های عفونی را تأیید می کند

• شناسنامه و مدارک ازدواج با ترجمه رسمی جهت اخذ حق اقامت در زیر مجموعه های مالک.

• اصل مدرک مبدا از کشور مبدا که کمتر از یک ماه از عمرش می گذرد (اگر محل تولد و محل زندگی فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مختلف بوده است، باید در هر دو مکان گواهی اصالت دریافت کند) .

آیا پس از تسویه حساب اجازه کار در خرید ملک را داریم؟

بله، هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما باید فورا نوع ویزای خود را تغییر دهید (از ویزای مالک ملک به ویزای کار). زیرا وزارت کار قبرس شمالی نسبت به کار بدون بیمه بسیار حساس است و اگر نوع ویزای شما توسط بیمه تغییر نکند جریمه سنگین یا حتی اخراج خواهید شد.

فراموش نکنید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی، دو شرط اصلی باید وجود داشته باشد:

• آشنایی با زبان ترکی (انگلیسی در کلاس دوم)

• داشتن تخصص لازم (مربوط به صنعت ساختمان یا صنعت گردشگری یا صنعت آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده چیست؟

استفاده از خدمات رایگان پزشکی در بیمارستان های دولتی خاص

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که در دانشگاه به زبان انگلیسی ادامه می دهند).

یک حساب بانکی بین المللی باز کنید و کارت های مسترکارت و ویزا (کارت اعتباری و کارت نقدی) را با ارزهای معتبر مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه بپذیرید.

امکان خرید اقساطی و اخذ وام بانکی

این امر کمک شایانی به فرآیند اخذ ویزای توریستی برای یک کشور دیگر خواهد کرد.

به قبرس شمالی نقل مکان کنید و یک تجارت راه اندازی کنید

دولت قبرس شمالی سیاست خود را بر اساس جذب سرمایه خارجی استوار می کند. سرمایه گذاران زیادی از سرتاسر دنیا به فکر راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی هستند زیرا حمایت از کارآفرینان بسیار خوب است و به راحتی می توان مجوز کسب و کار و سپس تامین مالی بلندمدت با نرخ بهره بسیار پایین را دریافت کرد.الان به نظر می رسد.

قبرس شمالی کشوری با جمعیت کم و پتانسیل بسیار بالا است. جمعیت این کشور سه برابر بیشتر از قبرسی ها و دانشجویان خارجی است. و با این پیش بینی ها تخمین زده می شود که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این کشور دیدن کنند. بنابراین مشاغلی که پاسخگوی نیاز دانشجویان و گردشگران باشد می تواند بازار کار خوبی داشته باشد.

جدای از این دو حوزه، بازار بسیار مطلوبی برای رشد و توسعه هر کار مرتبط با بازار ساخت و ساز وجود دارد. بسیاری از سرمایه گذاران وارد بازار املاک قبرس شمالی شده اند و ساخت و ساز در این کشور با سرعت و مقیاس بسیار سریع در حال انجام است.

اگر بخواهیم در مورد شرکت هایی با آینده بسیار خوب عناوین بگوییم، باید اینگونه باشد:

کافه یا رستوران

کپی و پروژه های ویژه مرتبط با موضوعات دانشگاهی

تعمیر موبایل

اصلاح مو

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر معماری

مهندس عمران

ساخت کابینت و مصالح چوبی

تولید سنگ ساختمانی

گرافیک و تبلیغات

چه کسانی می توانند ثبت شرکت در قبرس داشته باشند؟

حمایت های دولتی از سرمایه گذاران در حوزه ساخت و ساز مسکن نیز اجرا می شود. صاحبان مشاغل ابتدا ویزای تجاری 2 ساله دریافت می کنند و تمام دسته های آنها بدون نیاز به حمایت مالی اقامت دریافت می کنند (دسته ها برای همه انواع اقامت یکسان است). صاحبان مشاغل برای اخذ اقامت نیازی به ارائه هیچ گونه حمایت مالی ندارند و روند اخذ اقامت سریعتر و آسانتر از سایر انواع اقامت است.

آیا با ثبت شرکت اقامت دائم می گیریم؟

خیر پس از گذشت 6 سال بیمه کار در این مدت لغو می شود و سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم اقدام کند.

اخذ اقامت قبرس از طریق پیشنهاد شغلی

به طور کلی، ویزای پیشنهاد شغلی در اداره مهاجرت قبرس شمالی رایج نیست. با این حال، اگر کارفرمایان نیروی کار ماهر در خارج از جزیره داشته باشند و بخواهند آنها را در شرکت خود در قبرس ادغام کنند، متقاضی حق دارد یک دعوت نامه شغلی ارسال کند. در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است و اگر کارمند مرتکب جرمی شود، کارفرما بانی قانونی است.

همچنین کارفرما موظف است مبلغ را به نام کارمند خارجی در بانک مسدود کند. تمامی این محدودیت ها باید کسانی را که ویزای قبرس برای کارفرمایان دریافت کرده اند و از فیلتر اولیه دولتی (توانایی مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند، در اولویت قرار دهد.

کارفرما موظف است حداقل مبلغی را که وزارت کار به عنوان دستمزد تعیین می کند به کارگر پرداخت کند و علاوه بر آن هزینه های ماهانه بیمه کارگر را نیز بپردازد. در حال حاضر هزینه بیمه برای یک کارمند غیر قبرسی حدود 3000 لیر ترکیه و حقوق اولیه حدود 20000 لیر ترکیه است.

همه افراد دارای ویزای کاری مختلف می توانند پس از شش سال کار و بیمه در قبرس شمالی برای اقامت دائم اقدام کنند.

باشید و از راه های اقتصادی به قبرس مهاجرت کنید

اخذ ویزای موقت سالانه با پول و اجاره خانه یکی از روش های اخذ اقامت سال های گذشته بود که در قوانین جدید ۲۰۲۴ حذف شد. در این نوع ویزای موقت؛ مبلغ تامین مالی بیش از 25 هزار دلار در نظر گرفته شد.

لازم به ذکر است که به طور کلی برای اخذ فاینانس در بانک های قبرس باید مبلغ مورد نظر در حساب شما و از لحظه اقدام تا لحظه اخذ اقامت (که حدود دو ماه یا کمی بیشتر طول می کشد) باشد. زمان) در حساب کاربری شما در دسترس هستید. فردی که منابع مالی دارد می تواند برای زیر مجموعه های خود برای ویزای یک ساله اقدام کند و برای زیر مجموعه ها نیازی به مبلغ اضافی نیست. (زیر دسته ها برای همه انواع اقامتگاه یکسان است).

تمامی افرادی که از این طریق خوابگاه دریافت می کنند مانند سایر انواع اقامتگاه از مزایای دولتی به صورت رایگان برخوردار خواهند شد.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب اینجاست که قبرس شمالی پاسپورت را برای پول نمی فروشد. دلیل این امر حفظ امنیت بالای این کشور است.

بسیاری از کشورها از جمله قبرس جنوبی و یونان سعی دارند با فروش شهروندی به خارجی ها با مبالغ بالا، ضعف های اقتصادی خود را جبران کنند. این امر باعث هجوم مجرمان ثروتمند به این کشورها می شود که به دنبال هویت های جدید برای پنهان کردن جنایات خود هستند و امنیت این کشورها را تهدید می کند.

قبرس شمالی کشوری امن است. صرف نظر از میزان سرمایه گذاری در طول 5 سال اول اقامت، مهاجران را با وسواس و دقت اندازه گیری می کند. پس از حداقل 5 سال بازنگری، در مرحله اول راه را برای کارت اقامت دائم و در مرحله بعد پاسپورت هموار می کند.

آیا افراد زیر 18 سال می توانند به طور مستقل برای ویزا و اقامت اقدام کنند؟ برای اطلاع از هزینه اقامت در قبرس شمالی با ما تماس بگیرید.


نه! افراد زیر هجده سال تحت هیچ شرایطی نمی توانند ویزای جداگانه دریافت کنند. افراد زیر هجده سال نمی توانند بدون والدین یا قیم قانونی وارد قبرس شمالی شوند. علاوه بر این، آنها اقامت مستقلی دریافت نمی کنند و باید به عنوان والدین یا بخشی از والدین به اداره مهاجرت قبرس شمالی ارائه شوند. مدارس در قبرس شمالی، چه دولتی و چه غیرانتفاعی، تنها در صورتی می توانند دانش آموزان خارجی را ثبت نام کنند که والدین آنها مقیم قانونی باشند.