برای بالا بردن سرعت دانلود چندین روش وجود دارد که در ادامه مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌ها را بررسی خواهیم کرد.

https://b2n.ir/a41648

روش‌های مختلف برای بالا بردن سرعت دانلود از یک وبسایت

در دنیای امروز، اینترنت به یک بخش جدا ناپذیر از زندگی روزمره مردم تبدیل شده است. ولی اگر سرعت اینترنت مناسب نباشد ممکن است افراد برای انجام کارهای خود با مشکلاتی روبرو شوند. به عنوان مثال، اگر وبسایتی را تاسیس می‌کنید، باید سرعت مناسب و سریعی باید داشته باشد. بدون اینترنت پرسرعت، امکان دانلود پر سرعت از وبسایت و ارسال پرونده‌ها، بارگیری و بارگذاری تصاویر در وبلاگ‌ها، یا فقط بارگیری صفحات جدید برای خواندن، برای همیشه طول می‌کشد. این می‌تواند موفقیت وب سایت شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. خوشبختانه، می‌توانید چند چیز را در اطراف خانه و کامپیوتر خود تغییر دهید تا سرعت بارگیری را افزایش دهید. در این شرایط ممکن است از میزان سرعت اضافی شوکه شوید.

چطور می‌توان به کمک نرم افزار دانلود منیجر سرعت دانلود را افزایش داد؟

در حقیقت، دانلود منیجر نرم افزاری است که به شما کمک می‌کند تا بارگیری‌ها، سرعت بارگیری سریعتر، بررسی خودکار آنتی ویروس، پشتیبانی از مکث و از سرگیری بارگیری‌ها را در اولویت قرار دهید و همچنین برنامه زمانبندی شده داخلی را ارائه می‌دهد. این نرم افزار ممکن است در یک مرورگر وب یا به عنوان یک مدیر مستقل ساخته شده باشد. ولی برای استفاده درست از دانلود منیجر باید طبق دستورات زیر عمل کنید.

ابتدا باید وارد IDM شوید و بعد از باز شدن برنامه در قسمت option گزینه‌ی Connection را انتخاب کنید. در این قسمت با انتخاب گزینه High Speed می‌توانید سرعت دانلود خود را بالا برده و همچنین در این قسمت با قرار دادن بیشترین تعداد کانکشن بر روی عدد 32، می‌توانید هر فایل را به 32 قسمت تبدیل کنید و در نتیجه دانلود منیجر از پهنای باند موجود حداکثر استفاده را خواهد برد.

آیا می‌توان سرعت اینترنت را از طریق تنظیمات DNS افزایش داد؟

همان‌طور که می‌دانید ایران و برخی از کشورهای خاورمیانه میزان سرورهای DNS با سرعت کمتر دارند. در حالی‌که، سرور DNS در کشورهای توسعه یافته بسیار پر سرعت و قوی می‌باشند. از این رو، برای بالا بردن سرعت اینترنت خود توصیه می‌شود از یک سری DNS عمومی استفاده کنید. شاید برای شما پیدا کردن شماره DNS مشکل باشد. بنابراین، در این قسمت به چند مورد از مهم‌ترین شماره‌های DNS اشاره خواهیم کرد.

Google: 8.8.8.8 8.8.4.4

OpenDNS: 208.67.222.222 208.67.220.220

SmartViper: 208.76.50.50 208.76.51.51

در واقع، استفاده از این شماره‌های DNS تا حد زیادی سرعت اینترنت و دانلود شما را افزایش خواهد داد. برای یافتن مناسب‌ترین عدد بهتر است دستور ping ip را در قسمت CMD ویندوز خود تایپ کنید و هر چه میزان عدد پایین‌تر بود، DNS انتخاب شده مناسب‌‌تر است.

افزایش سرعت اینترنت از طریق غیر فعال کردن آپدیت اتوماتیک ویندوز

معمولا ویندوزها به صورتی طراحی و برنامه نویسی شده‌اند که بعد از مدت زمانی به صورت کاملا اتوماتیک به نسخه‌های جدید آپدیت می‌شوند. ولی بروزرسانی به صورت خودکار می‌تواند به میزان بسیار زیادی سرعت اینترنت و دانلود شما را کاهش دهد. از این رو، با تغییر‌ تنظیمات ویندوز سیستم خود، می‌توانید از این کاهش سرعت جلوگیری کنید. ابتدا از قسمت Control Panel گزینه System and Security Windows Update را انتخاب کرده و در صفحه باز شده در گوشه سمت چپ گزینه Check for update را انتخاب کنید و سپس در این قسمت گزینه Never را انتخاب کنید. از این پس، دیگر ویندوز سیستم شما به صورت خودکار بروزرسانی نخواهد شد.