در این بخش محتوا تصمیم گرفتیم انواع قهوه سازها را بررسی کنیم. قهوه سازهای زیر مانند قهوه ساز برقی، قهوه ساز حرارتی، قهوه ساز برقی، دستگاه قهوه ساز قطره ای حرارتی، دستگاه اسپرسوساز برقی، قهوه ساز ترک (قهوه ساز دستی)، پرس فرنچ را بررسی کنید. (قهوه فرانسوی)، قهوه سازهای گازی و اسپرسوسازهای برقی و پمپی (اسپرسوساز مسافرتی) یک به یک بررسی شده و اطلاعات کاملی در مورد مزایا و معایب هر دستگاه ارائه خواهد شد.

دستگاه قهوه ساز برقی قطره ای

اولین وسیله ای که تصمیم گرفتیم شما را با آن آشنا کنیم قهوه ساز برقی قطره ای است. در ادامه بهتر است اشاره کنیم که قهوه ساز برقی قطره ای یکی از محبوب ترین قهوه سازهای برقی در جهان است. یکی از ویژگی های اصلی این دستگاه ها ساده بودن و استفاده آسان از آنهاست. از طرفی این نوع قهوه ساز می تواند در عرض چند دقیقه یک فنجان قهوه خوشمزه را تهیه و به شما تحویل دهد. در قهوه ساز برقی قطره ای، آب داغ به بالای محفظه قهوه ریخته می شود و قهوه را دم می کند. این دستگاه ها معمولا دارای مخزن آب، محفظه قهوه، فیلتر و مخزن جمع آوری قهوه می باشند. قهوه ساز برقی قطره ای گزینه خوبی برای افرادی است که به دنبال یک قهوه ساز آسان و مقرون به صرفه هستند.

مزایای قهوه ساز برقی:

آسان برای استفاده

قادر به داشتن

سریع

مناسب برای تهیه قهوه غلیظ

معایب دستگاه های قهوه ساز برقی قطره ای:

محدودیت های کنترل دما

قهوه ساز قطره ای حرارتی

نوع دیگری از قهوه سازهای موجود در بازار، قهوه ساز حرارتی است. در ابتدا بهتر است اشاره کنیم که قهوه با آب گرم مشابه قهوه ساز برقی است با این تفاوت که از کنترل کننده دمای آب استفاده می کند. این باعث می شود قهوه دم شده بهتر شود. در ادامه بهتر است به این نکته اشاره کنیم که یک دستگاه قهوه ساز گرم شده می تواند قهوه اسپرسو با کیفیت خوبی ارائه کند. ممکن است سوالی در مورد اینکه این نوع قهوه ساز برای چه کسانی مناسب است داشته باشید؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که دستگاه قهوه ساز گرم شده برای کسانی که به دنبال قهوه باکیفیت هستند گزینه مناسبی محسوب می شود. در ادامه نمایندگی قهوه ساز بوش تصمیم گرفتیم در مورد مزایا و معایب اینگونه دستگاه ها اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.


مزایای قهوه ساز قطره ای:

کنترل دقیق دما

مناسب برای تهیه قهوه اسپرسو

معایب دستگاه قهوه حرارتی:

قهوه ساز برقی قطره ای گران تر است

استفاده از آن ممکن است کمی سخت باشد

اسپرسو ساز برقی

اسپرسو ساز برقی یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین قهوه سازهای اسپرسو ساز در بازار است. شایان ذکر است برای تهیه قهوه اسپرسو، کاپوچینو و سایر نوشیدنی های بر پایه اسپرسو از دستگاه اسپرسوساز برقی استفاده می شود. این دستگاه ها از پمپ برای عبور آب داغ از قهوه آسیاب شده استفاده می کنند. خرید این دستگاه تنها به سلیقه شما در طعم و غلظت قهوه بستگی دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که قهوه با طعم قوی و غلظت بالا را دوست دارید، خرید اسپرسوساز برقی بهترین گزینه برای شماست. شایان ذکر است که دستگاه های اسپرسوساز برقی مانند انواع دیگر قهوه سازها دارای مزایا و معایبی هستند که اگر از آنها اطلاع داشته باشید قطعا می توانید یک اسپرسوساز مخصوص با دید بازتر و آگاهانه تری خریداری کنید.

مزایای دستگاه قهوه ساز اسپرسو برقی:

تهیه اسپرسو، کاپوچینو و سایر نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو.

رنگ قهوه ای با طعمی قوی و غلیظ

معایب دستگاه اسپرسوساز برقی خدمات بوش:


گران تر از سایر دستگاه های قهوه ساز

استفاده از آن ممکن است کمی دشوارتر باشد

قهوه ساز ترکی (قهوه ساز دستی)

با شنیدن نام قهوه ساز ترک تنها چیزی که به ذهن خطور می کند درک طعم فوق العاده قهوه ترک است. قهوه ترک طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال خرید قهوه ساز ترکی هستند. البته باید توجه داشته باشیم که این نوع قهوه ساز با طراحی سنتی خود بسیار زیبا به نظر می رسد. شایان ذکر است که این دستگاه ها از یک قوری کوچک با دسته بلند و یک فیلتر فلزی تشکیل شده است. برای تهیه قهوه ترک با قهوه ساز ترک ابتدا آب و قهوه آسیاب شده را داخل قوری بریزید. سپس قوری را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا قهوه دم بکشد.

در ادامه، خوب است بگوییم که قهوه ترک برای افرادی که به دنبال طعم سنتی قهوه ترک هستند، گزینه مناسبی است. توجه داشته باشید که قهوه های دست ساز یکی از ارزان ترین انواع قهوه هستند و برای تهیه قهوه ترک به مقدار کم مناسب هستند. بهتر است در زیر اطلاعاتی در مورد مزایا و معایب قهوه ترک بدهیم.

مزایای قهوه ترک:

تهیه قهوه ترک با طعم سنتی

ارزان و گران است

مضرات قهوه ترک

استفاده از آن ممکن است کمی سخت باشد

فرنچ پرس (قهوه فرانسوی)

تصویری که در زیر مشاهده می کنید مربوط به یکی از انواع قهوه سازهای موجود در بازار است. این قهوه ساز فرنچ پرس نام دارد و قهوه ساز دستی است. لازم به ذکر است که از این نوع قهوه ساز برای تهیه نیم قهوه استفاده می شود. این دستگاه ها از یک استوانه شیشه ای با دسته بلند و یک فیلتر فلزی تشکیل شده است. شایان ذکر است برای تهیه قهوه با فرنچ پرس ابتدا آب سرد را در قوری ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. سپس آب جوش را از روی اجاق گاز بردارید و به آرامی روی تفاله های قهوه در فیلتر فلزی بریزید. پس از 4 دقیقه، فیلتر را به آرامی به سمت پایین فشار دهید تا تفاله قهوه از آن عبور کند.

مزایای نسخه فرانسوی:

قهوه ای با طعم غلیظ و خوشمزه تهیه می کند

کنترل کامل دمای آب و زمان دم کردن قهوه

از قهوه آسیاب شده متوسط ​​یا درشت استفاده کنید

معایب فرنچ پرس:

باید از قهوه تازه آسیاب شده استفاده کنید