امروزه یخچال های زیادی در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و از جنبه های مختلف از جمله سازنده، محل تولید، رنگ، هویت و موارد دیگر با یکدیگر تفاوت دارند. از آنجایی که یخچال لوازم گران قیمتی هستند، نمی توان آنها را به راحتی تعویض کرد. در صورت عدم موفقیت، هزینه تعمیر آنها بسیار بالا خواهد بود. بنابراین لازم است قبل از خرید با ویژگی های یک یخچال خوب آشنا شوید تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید.

اگر قصد خرید یخچال دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا ویژگی های یک یخچال خوب را بررسی کنیم. شما می توانید با مرور این ویژگی ها یخچال مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس بدون نیاز به خرید مجدد یخچال مورد علاقه خود را با اطمینان خاطر خریداری کنید.

ویژگی های خوب یخچال

قبل از انتخاب و خرید یخچال، باید ترجیحات خود را در تعمیرات یخچال بوش در نظر بگیرید. به عنوان مثال، یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید، تعداد افراد خانواده و اینکه آیا اندازه یخچال برای شما مناسب است یا خیر است. اولویت دیگری که باید تعیین کنید این است که چقدر برای خرید یخچال بودجه اختصاص دهید. یخچال ها قیمت های بسیار متفاوتی دارند. اولویت دیگر باید اندازه آشپزخانه شما باشد. بسیاری از یخچال ها به دلیل اندازه شان خریداران را گیج می کنند. پس از تصمیم گیری در مورد چنین اولویت هایی، انتخاب یخچال برای شما آسان تر می شود و می توانید روی ویژگی های یک یخچال خوب تمرکز کنید.


فریزرها

فضای فریزر شاید یکی از مهم ترین ویژگی هایی باشد که یخچال را از بقیه متمایز می کند. برندها و شرکت های مختلف یخچال را در قسمت های مختلف یخچال نصب می کنند. مثلا بعضی از آنها یخچال را در قسمت بالای یخچال قرار می دهند، بعضی دیگر آن را در قسمت پایین یخچال قرار می دهند و گاهی (در کنار یخچال) یخچال را از وسط قرار می دهند. یخچال حتی برخی از برندها یخچال هایی را به گونه ای طراحی می کنند که به سه قسمت مجزا تقسیم شده و فریزر را می توان در بالا یا پایین قرار داد.

با ویژگی های یک یخچال خوب آشنا شوید

برای تعیین بهترین نوع یخچال، نیازهای خود را در نظر بگیرید. از یخچال کمتر از یخچال استفاده می شود، یعنی درب یخچال در طول روز بیشتر باز می شود و از مواد غذایی آن بیشتر استفاده می شود. بنابراین، اگر فریزر در بالا و یخچال در پایین قرار دارد، ممکن است مجبور شوید خیلی خم شوید تا غذا را از پایین بگیرید. این موضوع برای افرادی که مشکل کمر دارند یا افراد بسیار مسن مشکل است. یا به عنوان مثال، اگر کودک کوچکی در یخچال زیرزمین دارید، ممکن است برای خوردن غذای روی زمین دچار مشکل شود. قسمت آب سرد نیز می تواند در برخی از این نوع یخچال ها (معمولاً در قسمت یخچال و نه فریزر قرار دارند) مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین، برای اطلاع از ویژگی های یک یخچال خوب، باید به آنچه دوست دارید فکر کنید.

رنگ یخچال یکی از ویژگی های یک یخچال خوب است

رنگ یکی از ویژگی های یخچال است که خوب یا بد بودن آن کاملا سلیقه ای است. افراد با طعم خوب معمولاً سعی می کنند رنگ یخچال را به گونه ای تعیین کنند که با سایر قسمت های آشپزخانه مانند کابینت یا رنگ کلی آشپزخانه هماهنگ باشد و به این ترتیب احساس خوبی برای خود ایجاد می کند. آشپزخانه یخچال ها معمولاً سفید ، خاکستری و خاکستری هستند و استفاده از رنگهای قوی و گرم در آنها بسیار مفید نیست و انتخاب رنگ از این طیف محدود از رنگ ها آسان است. یخچال فریزر مدل 70-30 در رنگ های سفید، مشکی، خاکستری و قرمز. موجود است

مواد مسکن مبرد

یکی از ویژگی های یک یخچال خوب مواد فیزیکی آن است. یخچال ها معمولاً سالها استفاده می شوند و به همین دلیل ماده برای بدن آن باید به گونه ای باشد که به مرور زمان مشکلی نداشته باشد. علاوه بر این ، یخچال نسبت به سایر محصولات در معرض مواد مختلف است و به همین دلیل حتی مواد آن باید نسبت به سایر لوازم خانگی و آشپزخانه مقاوم تر باشد. به عنوان مثال ، تماس ثابت آب با قطعات یخچال (به ویژه در مناطق خنک شده با آب) می تواند باعث زنگ زدگی یخچال و یا به مرور زمان شود. لمس مکرر دست ها و انگشتان و دست های کثیف نیز می تواند بر ظاهر یخچال تأثیر منفی بگذارد.

یخچال‌های استیل معمولاً پرمصرف‌ترین نوع یخچال هستند و در این نوع یخچال نیز معمولاً از مواد ضد زنگ استفاده می‌شود. استفاده از یخچال با بدنه آهنی (که شانس زنگ زدن ندارد) ممکن است بعد از چند سال استفاده شما را دچار مشکل کند.

تیپ بدنی یکی از ویژگی های یک یخچال خوب است

مصرف یخچال

یکی از مهمترین جنبه های یک یخچال خوب مصرف آن است. یخچال وسیله ای است که به صورت 24 ساعته به منبع برق متصل می شود و از برق برای سرمایش و انجماد استفاده می کند. به همین دلیل، میزان برق مصرفی آنها می تواند بر هزینه ماهانه کل یک خانه تأثیر بگذارد و انتخاب یک یخچال با انرژی کارآمد می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند.

اگر تجربه خرید یخچال دارید، می دانید که همه یخچال ها دارای رتبه بندی ستاره خاصی (یا سطح مشخصی از مصرف انرژی) هستند. یخچال های با ستاره های بیشتر انرژی کمتری مصرف می کنند و هزینه کمتری برای شما خواهند داشت. یخچال های 4 ستاره 310 کیلووات ساعت مصرف می کنند، 3 ستاره; یخچال 2 و 1 ستاره - 346; آنها به ترتیب 343 و 559 کیلووات ساعت مصرف می کنند. هزینه تامین برق یخچال را می توان با ضرب مقدار برق مصرفی در قبض برق محاسبه کرد.

در دسترس بودن آب خنک کننده

وجود آبسردکن یکی از ویژگی های خوب یخچال است، زیرا کولر آبی باعث سهولت استفاده از یخچال می شود و همچنین درب یخچال را کمتر باز می کند و انرژی کمتری از یخچال مصرف می کند. وقتی یخچال باز است، برق و انرژی بیشتری مصرف می کند. همچنین باز و بسته شدن مداوم یخچال در اثر مصرف آب باعث آسیب به درب یخچال می شود.

همچنین یخچال های مختلف انواع مختلفی از آب خنک کننده دارند. برخی از آنها باید به سیستم آبرسانی متصل شوند که هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت. در عوض، برخی از یخچال های دیگر مشکل چندانی برای شما ایجاد نمی کنند، اما در عوض باید به صورت دستی آب را در زمانی که مخزن آنها خالی است، داخل آنها بریزید. یخچال نو فراست برفاب دارای آبسردکن می باشد

کابینت و اتاق های دیگر

یکی دیگر از ویژگی های یک یخچال خوب این است که در آن کشوها و محفظه های مختلف برای غذاهای مختلف تعبیه شده است. به عنوان مثال، کشوی میوه و سبزیجات یکی از آن امکانات است. اگر میوه و سبزیجات زیادی مصرف می کنید بهتر است به دنبال چنین یخچالی باشید تا آنها را به خوبی نگهداری کنید.

برخی از یخچال های دیگر دارای محفظه هایی برای نگهداری تخم مرغ هستند. به دلیل شکل منحصر به فرد آن، محافظت از تخم مرغ دشوار است، این یخچال ها این مشکل را در آن قسمت ها حل کرده اند. همچنین برخی از یخچال های دیگر دارای محفظه هایی برای داروها، نوشابه ها و غیره هستند.

یکی دیگر از ویژگی های یک یخچال خوب وجود لایه های زیاد است، بنابراین به راحتی می توان مواد غذایی را از یخچال برداشت و از آن خارج کرد. این کفپوش ها معمولاً پلاستیکی هستند و اگر به راحتی درآورده و نصب شوند (شستشو) و دارای لبه (برای سهولت در نگهداری مقداری مواد غذایی) باشند، می توانند انتخاب ایده آلی باشند.

یخچال و فریزرهایی که تجهیزات بیشتری در بخش فریزر دارند ، سعی در حفظ رضایت مشتری دارند و غالباً دارای محفظه های جداگانه ای برای موارد مختلف و فریزرهای جداگانه هستند.

به دما توجه کنید

کنترل دما یکی از مهم ترین ویژگی های یک یخچال خوب است. دمای یخچال و فریزر متفاوت است و افراد با توجه به نیاز خود دمای مورد نظر خود را انتخاب می کنند. بهترین یخچال ها یخچال هایی هستند که می توانند دمای یخچال و فریزر را جداگانه تنظیم کنند. همچنین این یخچال ها دارای دفترچه راهنما هستند تا بتوانید به راحتی دما را تنظیم کنید. یخچال های خوب معمولا طیف وسیعی از دما را پوشش می دهند و این محدوده معمولا از صفر درجه شروع می شود تا دمای بسیار بالا. با استفاده از این یخچال ها می توانید در هر زمان و در هر شهری بدون هیچ مشکلی از آنها استفاده کنید.

اندازه

اندازه یخچال باید متناسب با اندازه آشپزخانه و مساحت انتخاب شده برای یخچال باشد. همچنین اندازه یخچال باید چند سانت از دیوار فاصله داشته باشد.

سخنان پایانی

در این مقاله از مجموعه مقالات آموزش خدمات پس از فروش بوش به ویژگی های یک یخچال خوب پرداخته ایم و به نکاتی که در انتخاب و خرید یخچال باید توجه کنید، پرداخته ایم. بهتر است قبل از خرید یخچال مراقب باشید و ترجیحات خود را برای خرید نیز در نظر بگیرید. علاوه بر بهبود روند ذخیره مواد غذایی در خانه و لذت بردن از مصرف غذا بدون تلاش ، مراقب باشید ، در هنگام انتخاب یخچال و فریزر نیز مراقب باشید ، دیگر نیازی به خرید دیگر نخواهید داشت.