اگر برنامه نویس یا سئوکار هستید یا به دلیل کاری که انجام می دهید به دنیای فناوری متصل شده اید. حتماً در مورد هوش مصنوعی و توسعه آن یاد گرفته اید. یکی از سوالات متداول این است که آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین انسان شود؟ یا روی بسیاری از مشاغل تاثیر می گذارد؟ پاسخ به این سوال که آیا می تواند جایگزین هوش انسان شود، خیر، آنطور که اخبار منتشر شده نشان می دهد نیست. در این راستا مشخص است که می تواند ابزار مناسبی برای پیگیری اهداف شخصی و کاری باشد. باید بگوییم که تا پیشرفت های قابل توجه در هوش مصنوعی راه درازی در پیش داریم. ممکن است از این زمان برای به روز رسانی اطلاعات شخصی شما و ایجاد بهبود استفاده کنیم. در این مقاله به طور خلاصه به هوش مصنوعی و تاثیر آن بر تجارت و سئو به همراه برخی اخبار اخیر می پردازیم. در ادامه این مقاله با وب سایت بلاگتون همراه باشید.

ویژگی جدید Google Search Generative Experience

اگر بخواهیم توضیح واضحی در مورد این ویژگی جدید گوگل بدهیم، ابتدا باید بررسی کنیم که جستجوی گوگل دقیقا چه کاری انجام می دهد. اگر بخواهیم بررسی کنیم که گوگل اخیرا چه می کند، باید آن را به دو دسته تقسیم کنیم. یعنی از این به بعد البته دو نوع نتیجه جستجو خواهیم داشت. این بدان معناست که نتایج ارگانیک با SGE و نتایج مکالمه در دسترس ما خواهد بود و این به‌روزرسانی می‌تواند یک تجربه بسیار تمیز برای کاربران و مخاطبان Google باشد. در قسمت SGE 5 تا 15 وب سایت و نتیجه در قسمت هوش مصنوعی به کاربر نمایش داده می شود که به دو صورت چرخ فلکی و ستونی قابل نمایش است. در این چرخ و فلک علاوه بر صفحات وب که به صورت معمولی نمایش داده می شوند، پیشنهادهایی برای عکس، پادکست و ویدئو نیز نمایش داده می شود که می تواند گزینه کلیک بر روی هر کدام را در اختیار کاربر قرار دهد.

تست هوش مصنوعی SGE در گوگل راه اندازی شد

اکنون اینترنت و سایت های خبری گزارش می دهند که گوگل Search Generative Experience را در موتور جستجوی خود راه اندازی کرده است. البته تعداد کمی از بینندگان با این مشکل مواجه خواهند شد و مدت زیادی طول می کشد تا در نهایت حل شود. این غول فناوری آمریکایی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که در حالی که دسترسی به آزمایشگاه های جستجو در حال حاضر محدود است و در موتور جستجوی گوگل در حال آزمایش است.

کار این بخش که آزمایشگاه جستجوی گوگل است، کاربران در لیست دسترسی قرار خواهند گرفت و در حال حاضر مشخص نیست تا چه مدت در این لیست منتظر بمانند. جالب اینجاست که توانایی SGE این است که پس از انجام جستجو یا پرسیدن سوال از مخاطب، نتایج در هوش مصنوعی قرار می‌گیرد و به جای نشان دادن سایت‌های پرطرفدار که مستقیماً پاسخ می‌دهند، جایگاه برتری نسبت به گوگل دارد. کاربر را مشخص کنید.

به گزارش The Verge، این فناوری را می توان بزرگترین دستاورد تاریخ گوگل دانست و به گونه ای عمل می کند که تعامل کاربران و مخاطبان با موتور جستجو را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

جالب است بدانید که این تغییرات می تواند تحول بزرگی در زمینه سئو ایجاد کند زیرا وب سایت ها به جای تمرکز بر سئو و بهینه سازی باید سعی کنند در نتایج هوش مصنوعی جایگاهی را کسب کنند. رتبه‌بندی این نتایج می‌تواند کمی دشوار باشد، اما ما معتقدیم که سازگارتر خواهد بود و وب‌سایت‌ها را به اهداف خود برای جذب واقعی‌ترین بازدیدکنندگان سوق می‌دهد.

البته پیشرفت این هوش مصنوعی یک کابوس وحشتناک برای وب سایت های خبری است و به هیچ دلیلی جز اینکه مخاطب در صفحه اصلی گوگل نتواند پاسخ سوال خود را پیدا کند و کلیک نکند. به تغییر برخی استراتژی ها و مدل های تجاری وب سایت ها فکر کنید. بنابراین، ما معتقد نیستیم که گوگل رویکردی به اصطلاح مسئولانه ارائه دهد و باید منتظر توسعه هوش مصنوعی باشیم.

مراجعه به منبع: https://blogten.ir/search-generative-experience/